Toxické pracovní prostředí je stále častějším tématem v oblasti organizační psychologie a managementu. V některých firmách se bohužel vytváří situace, kdy neproduktivní jedinci aktivně sabotují práci a kariéry produktivních kolegů. Tento fenomén se obvykle projevuje intrikami, pomluvami, manipulací nebo otevřeným podkopáváním úspěšných zaměstnanců....
Blog
Mnoho skvělých firem s výbornými produkty či službami se přesto potýká s nízkou produktivitou, napjatými vztahy na pracovišti, vysokou chybovostí, nezájmem zaměstnanců, rostoucí fluktuací a celkovým poklesem výkonnosti. V mém blogu se zaměřím na klíčové příčiny, které brzdí růst podniků, a nabídnu inspiraci i praktické podněty, jak tyto výzvy překonat. Mým cílem je dodat majitelům firem odvahu k akci a pomoci jim nastavit firmu tak, aby jim firma opět dělala radost.
Denní operativa je páteří každého podniku. To, jak efektivně funguje, ovlivňuje nejen produktivitu zaměstnanců, ale i celkové výsledky firmy. Když se věci nedaří, je důležité pochopit, co je příčinou neúspěchů, a zavést opatření, která umožní operativu zlepšit. V tomto článku se podíváme na hlavní důvody, proč denní operativa může selhávat, a...
Plánování je v každém podniku nezbytným nástrojem pro růst a udržitelnost. Je to proces, který nejen formuluje cíle, ale i ukazuje cestu k jejich dosažení. Bez efektivního plánování, řízení a kvalitního leadershipu se podniky mohou dostat do problémů a ztratit směr. V tomto článku se podíváme na roli krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých cílů...
Jak manažeři přispívají k poklesu výkonnosti a ne naopak? Jak je důležitá atmosféra na pracovišti a mezilidské vztahy?
Implementace moderních nástrojů, jako je ERP systém, může mít pro podnik fatální důsledky, pokud není provedena správně. Nedostatečná příprava a chaotická implementace mohou vést nejen k výrazným ztrátám, ale i k kolapsu poskytovaného výkonu podniku. Několik klíčových důsledků:
Sociální sítě a digitalizace zásadně mění způsob řízení firem a interakce mezi lidmi. Dochází ke snížení osobního kontaktu, což má hluboký dopad na manažerské schopnosti a efektivitu vedení týmů. Podíváme se na hlavní faktory, které dnes ovlivňují manažerskou roli:
V minulosti byly služby interim manažerů považovány především za řešení krizových situací – náhlých odchodů klíčových zaměstnanců, krizového řízení, nebo náročné transformace. Dnes se však z interim manažera stává strategický partner, kterého firmy najímají i mimo krizové okamžiky. Co za tímto trendem stojí a jaké výhody interim manažeři přinášejí?...
Jak může interim manažer pomoci vaší firmě?
V rychle se měnícím světě podnikání se firmy často setkávají s nečekanými výzvami. Interim manažer je ideálním řešením v situacích, kdy společnost potřebuje okamžité a účinné vedení bez dlouhodobého závazku.